dimarts, 11 de desembre del 2007

La meva experiència a Prelaboral

Vaig començar fa poc més d'un any a treballar amb el grup de "Prelaboral" a l' Associació Alba, aquí a Tàrrega.
És un grup que formem persones joves, que cerquem treball i ens ajuden a preparar-nos.
Tenim a tres monitores que estàn normalment amb nosaltres l'Anto, la Letícia i la Pilar.
En aquest grup de 'Prelaboral' fem diverses activitats que es divideixen en tres àrees: la laboral, la d'ajust personal i la del lleure.

En quant a l'àrea laboral manipulem i empaquetem esponges, cargolem 'tornillos' i a vegades empeguem i empaquetem caixes de CD's.
Jo personalment, un altre dia, faig amb una monitora el tema de saber cercar bé una feina: saber escriure i preparar bé un currículum, com presentar-se a una entrevista de treball, canals i mitjans per enterar-se i buscar ofertes.

En l'àrea d'ajust personal, són diverses les activitats que fem: hi ha un dia a la setmana que fem informàtica, per aprendre bé a utilitzar l'ordinador, escriure, redactar i saber guardar i arxivar bé uns escrits o documents, també aprene'm a connectar-nos bé amb Internet.
També fem "grup de treball", que són unes fitxes on realitzem a vegades encreuats o lectures de textos amb qüestionari i preguntes, algun joc, o una exposició oral de quelcom, saber expressar-te bé oralment sobre algun tema.
Un altra activitat és anar un dia a la Residència del Taller Alba, a dinar en grup. Primer, anem a comprar menjar a un supermercat, i després anem a la Residència a cuinar i preparar-nos el dinar, així fem un taller de cuina on aprenem a preparar-nos bé un menjar.

I en quant a l'àrea del lleure les activitas són diverses manualitats com pintar o dibuixar, polseres amb fils, o retallar paper per fer quelcom de decoració, com ara al nadal.
I l'ultim dia, el divendres, fem l'activitat d'esport, durant dos hores al matí. Normalment va tot el grup al pavelló a jugar a futbol, bàsquet, hoquei i bàdminton, jo ho faig a part perquè prefereixo fer esport pel meu compte, i vaig normalment al Poliesportiu, al gimnàs, a la piscina a fer natació, i a vegades vaig a córrer pel parc de Sant Eloi o pel carrer.